مجله صنعتی

معرفی خدمات صنعتی

معرفی خدمات صنعتی

انواع پیچ و رولپلاک نما

در مقالات قبلی  گفتیم که بر اثر عوامل داخلی و خارجی بخصوص در شهرهای بزرگ نمای ساختمان ها از هر نوعی که  باشد با افت کیفیت ، لقی و ریزش مواجه می شود و توضیح دادیم که عدم رسیدگی به موقع به این سنگ ها و نماهای ساختمان می تواند چه خطرات و پیامد هایی را به دنبال داشته باشد.

استفاده از پیچ و رولپلاک در نما حتی اگر تازه نمای ساختمان انجام شده باشد باعث خواهد شد تا صاحبین املاک و ساختمان ها از استحکام و عدم ریزش نما اطمینان حاصل کنند و بتوانند به طول عمر بیشتر نمای خود و ایمنی بیشتر آن مطمئن باشند.

از روش های مختلف پیچ و رولپلاک انواع نمای ساختمان هم بهترین راه استفاده از تخصص افراد راپل کار می باشد که با استفاده از طناب در بالاترین ارتفاعات به سمت پایین حرکت می کنند و با توجه به توانایی ها و تخصص هایی که دارند به سادگی و با سرعت بالا اقدام به فیکس کردن و محکم کردن سنگ ها، پوب ها، کامپوزیت ها و انواع دیگر نماها با استفاده از پیچ و رولپلاک متناسب با نوع نما می کنند. 

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص انواع پیچ و رولپلاک توضیح دهیم زیرا بریا هر نوع نمایی نمی توان از یک نوع پیچ و یا رولپلاک استفاده کرد. خوشبختانه وجود طیف متنوعی از انواع پیچ ها و رولپلاک ها دست راپل کارها را باز گذاشته تا بتوانند بهترین نوع رولپلام و پیچ را بریا ساختمان انتخاب کنند اما قبل از هر چیز باید به مواردی برای انتخاب نوع پیچ و یا رولپلاک توجه شود که عمده ترین آنها عبارتند از:

عوامل اصلی در انتخاب پیچ و رولپلاک ساختمان

•  نوع نمای ساختمان از نظر جنس و اندازه

•  قطر و ابعاد نمای ساختمان

•  نوع آب و هوا

•  نوع مسالح به کار رفته در ساخت ساختمان

•  میزان رطوبت و فشار هوا

•  قطر و دوام مصالح به کار رفته شده در زیر نما

•  میزان آلودگی و نوع آلودگی هوا 

•   و...

توجه به این موارد بخصوص برای انتخاب نوع پیچ اهمیت زیادی دارد و در ضمن برای انتخاب رولپلاک نیز قطر، جنس و استقامت مصالح به کار رفته شده در ساخت ساختمان و همچنین نوع پیچ مورد کاربرد برای نمای ساختمان باید در نظر گرفته  شود.

پیچ

پیچ های مناسب برای پیچ و رولپلاک ساختمان در انواع مختلف گالوانیزه، آهنی، فولادی، آلومینیومی و ... تولید می شوند و هر یک از این انواع پیچ دارای قطر و اندازه های متفاوت هستند. بهترین نوع پیچ برای پیچ و رولپلاک نما ساختمان که در اغلب نماها کاربرد دارد استفاده از پیچ های گالوانیزه ضد طنگ و مقاوم می باشد چرا که تضمین می کند که ضمن داشتن مقاومت زیاد می تواند برای سال های سال بدون زنگ زدن و آسیب بر روی بدنه نما به راحتی وظیفه خود که نگهداشتن ثابت نما می باشد را انجام دهد.

اما برای انتخاب قطر مناسب و یا اندازه مناطب پیچ گالوانیزه باید به نوع نما و قطر نما دقت شود. بیشترین کاربرد این نوع پیچ ها را پیچ های با قطر بین 5 تا 7 میلی متری و اندازه بین 5 تا 7 سانتی متری دارد که باز هم تاکید می کنم نوع نما در این انتخاب بسیار تاثیر گذار است. مثلا برای نمای سنگ تراورتن معمولا از پیچ های با قطر 7 میلی متری استفاده می شود.


مقاوم کردن نمای ساختمان

ادامه رولپلاک ساختمان
ضمن اینکه نمای ساختمان در زیباسازی شهر هم اهمیت زیادی دارد.
اما با گذر زمان و عمر چند ساله برخی از نماها شاهد افت کیفیت سنگ ها، آجرها و یا سایر موارد به کار رفته در نمای ساختمان می باشیم که باعث سقوط و ریزش نما می شود. این اتفاق نه تنها نمای ساختمان را از زیبایی خواهد انداخت بلکه تبعات خطرناکی هم می تواند به همراه داشته باشد.
بصورت کلی موارد زیادی باعث تخریب نمای ساختما در طول سال ها می شود که شاید استفاده از مواد و مصالح بی کیفیت، نشست ساختمان، انجام کارهای اصلاحی و خدماتی در داخل خانه، ضربات بیرونی به نما، باران های اسیدی و گرما و سرمای شدید از این دست بیشتر موثر باشند.
به همین دلیل برای ترمیم نما باید اقدام شود. اصلاح و ترمیم نما نیازمند داشتن تجهیزات کافی و موثر می باشد. تجهیزاتی که خوشان اگر به درستی انتخاب نشوند می توانند آسیب های وارد شده به نما را توسعه دهند، سنگ و یا آجر را خرد کنند و یا خیلی زود دوباره خراب شده و نمای بدتری را ایجاد کنند.

طناب کار ماهر

پیچ و رولپلاک نما
خدمات پیچ و رولپلاک نما به آن دست از خدماتی اطلاق می شود که با استفاده از دلیر و پیچ و رولپلاک سنگ های کنده شده، لق شده و یا خراب شده را در جای خود محکم می کنند. در این حالت با استفاده از دلیرهای مخصوص که سرعت چرخشی بالایی دارند و مته های بسیار قوی که مناسب سنگ باشند و باعث ترک سنگ و یا آجر نشوند ابتدا سوراخی متناسب با اندازه و کوچکی و بزرگی سنگ و یا آجر در آنها تعبیه می شود و سپس رولپلاک داخل آن به خوبی قرار داده می شود و با پیچ های مخصوص سنگ به دیوار پیچ می شود.
در انتخاب مته، دلیر، میزان گودی سوراخ، قطر مته و نحوه پیچ و رولپلاک کردن نما باید دقت زیادی انجام شود تا با فشار بیش از اندازه باعث ترک خوردن خراب شدن نما نشد. در ضمن باید سوراخ و پیچ به اندازه ای ایجاد شوند که به خوبی سنگ و یا آجر را بتوان در جای خود فیکس و محکم کرد.
در ساختمان های کوتاه تا متوسط این کار را خیلی راحتی و حتی با استفاده از یک نردبان هم می شود انجام داد.

اما برای ساختمان های متوسط رو به بلند و حتی ساختمان های خیلی بلند و آسمان خراش ها باید حتما از خدمات بند بازها و یا راپل کارها استفاده شود زیرا هزینه نصب داربست در این ساختمان ها هم زیاد است و هم زمان بر.

قیمت پیچ رولپلاک

پیچ و رولپلاک سنگ گرانیت مرمر تراورتن رومی
سنگ های مرمر و یا گرانیت که سخت تر هستند ممکن است به دریل های از نوع هیلتی نیاز داشته باشند.
در نظر داشته باشید که کار در ارتفاع و نصب سنگ های ریخته شده نیز با همین اصول انجام می شود با این تفاوت که برای این کار باید ابتدا اندازه سنگ ها را مشخص و بعدا برش در روی زمین و یا یک سطح صاف زده شود و سپس سنگ برای نصب در مکان مورد نظر انتقال داده شود.
ذکر این نکته اهمیت زیادی دارد که پس از نصب و یا ترمیم نما با استفاده از پیچ و رولپلاک نما در هر قسمت از کار باید با استفاده از بهترین جنس بتونه متناسب با سطح کار، سوراخ ایجاد شده و روی پیچ به خوبی پوشش داده شود و حتی کار نقاشی و بعدا شستشوی نما نیز انجام شود تا نما حتی زیباتر و براق تر از روز اول خود را نشان دهد.
کار در ارتفاع بالا و بدون داربست تنها از عهده راپل کارهای حرفه ای و دوره دیده ساخته است. این افراد بدون در نظر گرفتن ارتفاع ساختمان و تنها با بررسی شرایط محیطی و ابزارآلات مورد نیاز کار را برای شما با کیفیت بالا انجام خواهند داد.
ضمانت و اجرای اصولی پیچ و رولپلاک نما ساختمان در ارتفاع بالا را تنها از کارشناسان ما در گروه راپل نما بخواهید . شرکت راپل نما با بهره مندی از کارشناسانی دوره دیده و حرفه ای و با پشتوانه بسیار زیاد در حوزه کار در ارتفاع و پیچ و رولپلاک انواع نما آماده ارائه خدمات برتر به شما مشتریان عزیز هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی